• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lendo - Dubbla

Kalle2023

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
6 Januari 2023
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
4
Poäng
11
hej!

när man söker lån på Lendo får man ju flera förslag, man går sedan vidare med ett förslag och resten ”försvinner”.

är det möjligt om man fått två förslag, en från Norweigan och en från Santander tex att godkänna Norweigan på Lendo, och sedan ringa Santander och godkänna deras på samma summa? Så istället för 300k kan man låna 600k utan att dessa långivare vet om varann?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
hej!

när man söker lån på Lendo får man ju flera förslag, man går sedan vidare med ett förslag och resten ”försvinner”.

är det möjligt om man fått två förslag, en från Norweigan och en från Santander tex att godkänna Norweigan på Lendo, och sedan ringa Santander och godkänna deras på samma summa? Så istället för 300k kan man låna 600k utan att dessa långivare vet om varann?
Nej!
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Varför skulle det inte gå?
Det är avhandlat sen länge i andra trådar. Vet inte exakt hur det går till mer än att det inte skall gå. Har du förutsättningar goda nog kan du väl iofs få låna på som grunderna. Men det vet jag inget om.
 

Kalle2023

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
6 Januari 2023
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
4
Poäng
11
Det är avhandlat sen länge i andra trådar. Vet inte exakt hur det går till mer än att det inte skall gå. Har du förutsättningar goda nog kan du väl iofs få låna på som grunderna. Men det vet jag inget om.
Kan du länka ett par andra trådar?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 700
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Du får göra en ny ansökan hos Santander direkt i så fall
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 888
Mottagna reaktioner
1 655
Poäng
1 117
Om du får 2 erbjudanden och ena är från collector är det möjligt. Då tar du det andra erbjudandet sen direkt går du till collectors hemsida och söker samma belopp samma tid så blir du beviljad. ingen ny uc tas utan du får 2 lån på en uc.

Collector är den enda som jag vet detta funkar hos.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Om du får 2 erbjudanden och ena är från collector är det möjligt. Då tar du det andra erbjudandet sen direkt går du till collectors hemsida och söker samma belopp samma tid så blir du beviljad. ingen ny uc tas utan du får 2 lån på en uc.

Collector är den enda som jag vet detta funkar hos.

Är du säker på det? Att det inte tas en annan UC förfrågning? Hur så? Man är ju på Collectors hemsida och det är en automatisk process, att hämta ny UC.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 888
Mottagna reaktioner
1 655
Poäng
1 117
Är du säker på det? Att det inte tas en annan UC förfrågning? Hur så? Man är ju på Collectors hemsida och det är en automatisk process, att hämta ny UC.
Jag är säker. Har gjort det själv, valde marginalen 295.000 men hade erbjudande från collector. sen gick jag till collectors hemsida och sökte 295 på samma an. Söker man via lendo/advisa och får erbjudanden från collector och en bank till så väljer man den andra banken sen surfar in på collector och söker där så får man samma erbjudande som man fick på lendo/advisa.
Den går på samma uc som lendo/advisa tog i processen.

Det ska inte gå - men flera på lånforum har använt sig av detta
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Jag är säker. Har gjort det själv, valde marginalen 295.000 men hade erbjudande från collector. sen gick jag till collectors hemsida och sökte 295 på samma an. Söker man via lendo/advisa och får erbjudanden från collector och en bank till så väljer man den andra banken sen surfar in på collector och söker där så får man samma erbjudande som man fick på lendo/advisa.
Den går på samma uc som lendo/advisa tog i processen.

Det ska inte gå - men flera på lånforum har använt sig av detta
Detta grundar sig väl ändå på att man har bra förutsättningar från början?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp